‘Ecos de Humanidad’ i ‘Apiarium’ són les propostes que Rubén Cambra i Eloy Alemañ, respectivament, han presentat com a Obra Final en la especialitat de Cicle d’Il·lustració. Ambdós són novel·les gràfiques. La primera amb temàtica i estètica futurista i la segona se centra més en la recuperació d’un fet històric.
‘Ecos de Humanidad’
Aquest projecte aborda problemàtiques i qüestions actuals com són la corrupció, la política, la religió, l’homofòbia o les noves tecnologies i els conflictes que generen. Tots des d’un context postapocalíptic i futurista on els últims ‘ecos de la humanitat’ pengen d’un fil i se li intenta tornar a donar sentit a aquest concepte.
El referent principal és el còmic europeu de gènere cyberpunk. L’estètica i els elements visuals són més crus i es tracta d’històries més adultes. Així, Rubén Cambra ha jugat amb elements com un bon guió, un contingut gràfic dur i bell amb jocs de plans, composicions, mesures i colors. Alguns autors que han inspirat el treball de Rubén Cambra han estat William Gibson, creador de ‘Neuromancer’, ‘Akira’ de Katsuhiro Otomo o pel·lícula Blade Runner i la sèrie Altered Carbon.
‘Apiarium, a la sombra del castillo’
Es tracta d’un còmic basat en la reconquesta del Castell de Biar. La idea és que tota l’acció siga narrada per personatges ficticis que s’entremesclen amb personalitats reals de l’època i localitzacions emblemàtiques. En aquest cas Eloy Alemañ busca trobar un llenguatge propi amb el que transmetre intriga, misteri i suspens d’una manera entretinguda i atractiva.
La idea es crear un format proper a la gent jove per acostar-los didàcticament la història del poble i que a la vegada servisca també per promoure’l a nivell turístic. En aquest sentit casen bé novel·les gràfiques com les desenvolupades per Frank Miller com ‘Sin City’ o ‘300’ però sobretot les de Sylvain Vallée. Fa volums basats més en els fets que no en els personatges, amb una expressivitat i girs de guió que serveixen molt per a la finalitat formativa que se li vol donar a aquest projecte.