Didack: aprende, diseña, explora

Didack és el TFT de l’especialitat de Disseny Gràfic realitzat per Alexia Olcina i tutoritzat per Rafa Calbo. És un projecte, la funció principal del qual és acostar l’àmbit del disseny gràfic a la societat i més concretament als adolescents de hui en dia.

Com bé sabem, el disseny gràfic és encara un àmbit desconegut per la majoria de les persones. Molt pocs saben realment tots els camps que comprén i no coneixen amb profunditat quina és la funció del dissenyador gràfic.

Destinat a un públic juvenil adolescent, d’entre 13 a 18 anys. Una etapa la qual encara és estudiantil, per això és adequada per la predisposició per part del públic a l’aprenentatge. A més, al ser una etapa anterior a la Universitat, podria ajudar a aclarir els seus dubtes i decidir si volen estudiar alguna cosa relacionada amb el disseny gràfic.

El projecte està compost per un packaging general, acompanyat per una etiqueta explicativa, la qual indica en què consisteix el projecte. En el seu interior es troben 5 caixes pertanyents a les àrees més clàssiques del disseny gràfic, les quals són: Tipografia i editorial, packaging, senyalètica, imatge publicitària i identitat visual corporativa. En l’interior de cada una de les caixes, hi ha un llibre explicatiu sobre l’àrea i unes activitats, per a així poder practicar sobre el que s’ha vist en el llibre i aprendre d’una manera més profunda i divertida.

 

El llibre de tipografia i editorial està acompanyat per 3 activitats. En primer lloc, un puzle per a practicar sobre les famílies tipogràfiques i l’anatomia de la lletra. En segon lloc, unes fitxes per a practicar sobre els jocs de semàntica, i en últim lloc, unes fitxes amb frases i adhesius per a practicar les composicions amb pesos visuals.

El llibre de packaging està acompanyat per una activitat, la qual consisteix en 3 desplegables d’unes caixes. S’hauran de pintar i dissenyar les caixes per a, a continuació, retallar-les i muntar-les.

Pel que fa al llibre de senyalètica, està acompanyat també per un puzle a través del qual es practiquen els tipus de pictogrames que existeixen per a assenyalar. En segon lloc unes fitxes amb certes indicacions per a poder dissenyar els teus propis senyals o pictogrames. En últim lloc, un pla sobre el qual s’han de col·locar diversos senyals, per a així practicar
sobre els espais.

En el llibre d’imatge publicitària, ens trobem una activitat per mitjà de la qual s’han de crear certs collages indicats en diverses fitxes. A continuació, altres fitxes en les quals s’han de crear uns cartells, seguint unes indicacions.

Finalment, el llibre d’identitat visual corporativa està acompanyat per dos activitats. En primer lloc, unes fitxes per mitjà de les quals, a través de certes característiques, s’ha de crear i dissenyar uns logotips. En segon lloc, hi ha una sèrie de fitxes, en les quals es troba un logotip per cada una i on el públic haurà d’endevinar, segons el que els transmet, a quin lloc pertany triant una resposta a, b oc.

Així, per mitjà de l’observació i assimilació dels continguts indicats en els llibres i la realització de les activitats, podran realitzar els seus primers passos com a dissenyadors gràfics.

[box title=”Fitxa tècnica:” bg_color=”#dddddd”]

Autora: Alexia Olcina

Tutor: Rafa Calbo

Especialitat: Disseny Gràfic

Data: Gener 2019[/box]

 

 

Desplaça cap amunt