Per a felicitar-vos les festes us convidem a visitar el nou aparador de moda en el CC Alzamora d’Alcoi. La seua creadora Marina Moya Mirón ens presenta la seua TFG amb la col·lecció Alice. Esperem que us convide a somiar i us trasllade a un món ple d’il·lusió i encant.
Alicia al país de les meravelles, la novel·la de Lewis Carroll publicada en 1865, sempre va ser una història que em va fascinar. Els seus personatges irreverents, eixelebrats i sense molta coherència creaven una història rocambolesca. El barreter era i és el meu favorit. La seua representació de la bogeria i el valor que li dona a aquesta el fan únic.
Mentre que molts pensen que aquesta història és un simple conte, uns altres parlen de Freud i el món dels somnis, de teoremes matemàtics o del subconscient. En aquest projecte, no obstant això, es fa un estudi dels missatges i significats del llibre i de l’evolució que fa Alicia de xiqueta a adulta, aqueix moment de la vida al qual anomenem adolescència i en el qual tots ens hem trobat en algun moment.
L’executiva de màrqueting Kim Kaiman defineix bé el concepte de xica adolescent en el seu testimoniatge del documental Framing Britney Spears “Les adolescents volen ser dones adultes, però també són xiquetes”, i és d’ací d’on naix el target i la idea desenvolupada en aquest projecte, una col·lecció per a esdeveniments dirigida a adolescents, seguint els seus gustos, preferències i referents que en la majoria de les ocasions són majors que elles. Deixen arrere i reneguen de tot el que siga infantil i caminen a la recerca d’una estètica més adulta i atrevida.
L’autor d’aquesta novel·la ens mostra la realitat de la manera de pensar d’un xiquet, o més bé, de com evoluciona a adolescent, no es limita a descriure les seues accions sinó el per què pensa i com pensa. Segons molts estudis Lewis Carroll pretenia criticar a la societat victoriana per com es comportava, la simbologia que utilitzava en les seues novel·les eren crítiques a aquesta societat absurda. Alguns psicòlegs, consideren que més enllà de retratar a la societat anglesa, els personatges de Carroll reflectien patologies de l’època, algunes de les quals ell mateix presentava.
La col·lecció Alice es desenvolupa en 3 línies, cadascuna d’elles carregada de significats. La primera és “Muchosidad” la qual representa al Barreter i Alicia, aquesta línia s’apega al valor de ser un mateix, mitjançant gotes platejades es representa la intoxicació per mercuri que pateix el barreter o les llàgrimes que vessava Alicia cada vegada que no entenia res. La segona línia és Onirisme, aquesta ens mostra el món dels somnis i el consum d’estupefaents i ens presenta a dos magnífics personatges, el gat i l’eruga, juga amb colors violacis formes orgàniques i volants. Finalment està Societat adulta, l’última línia que ens convida a conéixer al conill i la reina tal qual Carroll els veia, com una crítica, una crítica a una societat amb falta de temps per a pensar i reflexionar, una societat que només operava com una gran maquinària industrial, amb la reina Victòria al comandament encarnant l’anomenada doble moral victoriana.
Un projecte carregat de màgia, feminitat, fantasia i significats perquè com la Duquessa li va dir a Alicia “Sempre existeix una moralitat per a tot, només cal saber trobar-la”.
Marina Moya Mirón
MUNTATGE I DISSENY APARADOR:
Professores: M. Ángeles Fresneda Segura i Diana Gómez Martín
Dissenyadora: Marina Moya Mirón
Disseny de Moda: Andrea Ortega Palomar i Josemi Rodríguez Jiménez
Disseny d’Interiorisme: Laura Diago Lucas i Sergio Buforn Altuna
COL·LABORACIÓ:
CÀRITAS ha proporcionat productes per a la decoració d’aquest aparador. Amb la seua compra es fa costat a la inserció soci-laboral de persones en risc d’exclusió social. Podeu adquirir-los a la botiga DECORA situada en C/Sant Joan Bosco núm. 30. Alcoi.