Per a Omar Giménez la base d’un bon cartell és “a banda de la qüestió estètica, que siga fàcil de reconèixer i que comunique de manera directa. Que amb un simple colp d’ull sàpigues i entengues què està dient-te”. El jurat del concurs del cartell anunciador de la Cavalcada 2020 ha estat d’acord amb aquesta afirmació en escollir la seua proposta com a guanyadora d’entre les més de 60 presentades.
Un ambient oníric, els patges com a figura iconogràfica de la Cavalcada i la ximenera com a homenatge als treballadors de la indústria d’Alcoi i el caràcter més popular del Nadal, són els elements que conformen el cartell de Giménez. Així i tot, la seua intenció és que es genere una interpretació lliure i oberta per part de cadascú.
Els referents a l’hora de dur a terme el seu treball han estat dos. D’una banda, l’il·lustrador Karolis Strautniekas en la vessant tècnica del cartell. “Podem veure a Strautniekas al degradat més orgànic que digital, en la impersonalització de les siluetes del públic i la ximenera, gràficament, és molt seua”, explica l’alumne de 3r de Disseny Gràfic.
També l’il·lustrador Fran Parreño l’ha inspirat a un nivell més narratiu: “Ell sap com dotar a les imatges d’una història o guió amb una profunditat suficient per crear una atmosfera màgica. Volia que el meu cartell continguera això”, assenyala.
A més, assegura que la seua formació a l’EASDAlcoi li ha aportat els coneixements i les eines necessàries per poder treballar encertadament les idees que volia transmetre. Aspectes com fer una bona composició, escollir una tipografia adient o saber jerarquitzar “han estat essencials”.
Serà el cartell d’Omar Giménez el que lluirà a partir del 30 de novembre a la façana de l’Ajuntament d’Alcoi però ha volgut remarcar que el fet que haja guanyat ell ha estat “una qüestió de números”. Ha elogiat les creacions dels seus companys finalistes, Jorge Calabuig del Cicle de Gràfica Publicitària i Lucía Martínez de Disseny Gràfic: “Són d’una gran qualitat que els haguera pogut fer guanyadors perfectament”.